PRIVACYVERKLARING DFDS

PRIVACYVERKLARING DFDS

  • DFDS legt zich erop toe om uw privacy te beschermen. In ons Privacybeleid wordt het bedrijfsbeleid van DFDS beschreven met betrekking tot de verwerking van persoonlijke gegevens, de beveiligingsmaatregelen die we toepassen om dergelijke gegevens te beschermen en uw recht op toegang, rectificatie of verwijdering van dergelijke gegevens en het recht om een klacht in te dienen.
  • DFDS neemt privacy serieus en streeft ernaar te voldoen aan dit Privacybeleid als onze minimumstandaard. Uw gegevens zullen worden verwerkt en overgedragen voor specifieke en legitieme doeleinden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
  • Dit beleid vormt een structuur dat een veilig beschermingsniveau biedt voor de persoonlijke gegevens die worden gebruikt, verzameld en overgedragen binnen de DFDS Group en vertrouwde externe partijen. DFDS gebruikt de minimaal vereiste hoeveelheid persoonlijke gegevens.
  • We gebruiken traceringssoftware om de verkeerspatronen en het gebruik van de site van klanten te volgen om ons te helpen het ontwerp en de lay-out van de site te ontwikkelen. Deze software stelt ons niet in staat informatie te verzamelen waarmee wij een specifiek persoon zouden kunnen identificeren.

Gegevensverzameling

Wanneer verzamelen we uw gegevens?

Wij verzamelen persoonlijke gegevens over u wanneer u bij ons boekt, met ons reist, wanneer u onze websites gebruikt of wanneer u onze callcenters gebruikt. We verzamelen ook persoonlijke gegevens wanneer u onze vrachtdiensten of logistieke diensten boekt.

Waarom verzamelen we persoonlijke gegevens en hoe gebruiken we deze?

Registratie van de gegevens is noodzakelijk om een overeenkomst (boeking) met ons aan te gaan en om u serviceberichten te sturen over de boeking. Daarnaast is DFDS volgens de wet verplicht om de identiteit van onze passagiers te registreren en om deze informatie over te dragen aan de bevoegde autoriteiten.

Daarom vragen we naar naam, geslacht, geboortedatum of leeftijd, adres, e-mailadres, kentekennummer (indien van toepassing). Het paspoortnummer kan worden geregistreerd wanneer u uw boeking reserveert of wanneer u bij de terminal incheckt om uw identiteit vast te stellen. We vragen om uw telefoonnummer zodat we u snel kunnen bereiken als er problemen zijn met uw boeking. Indien deze vrijwillig door iemand wordt opgegeven, verzamelen we ook informatie over de behoefte aan speciale zorg of ondersteuning bij noodgevallen.

Daarnaast gebruiken we de informatie die we verkrijgen in samenhang met uw boekingen en aankopen aan boord van onze schepen om statistieken te verzamelen die we gebruiken om onze diensten te verbeteren. We kunnen u vragen uw boardingpas te laten zien wanneer u aan boord een aankoop doet. Deze informatie wordt uitsluitend voor statistische doeleinden gebruikt. U hebt het recht om bij het shoppen aan boord te weigeren uw boardingpas te laten zien. Als u liever hebt dat we uw reserveringsgegevens niet in onze statistieken gebruiken, kunt u gerust contact met ons opnemen en ons dit laten weten.

Als u telefonisch hebt geboekt, bewaren we in bepaalde landen belgegevens gedurende maximaal één jaar vanwege de documentatieplicht.

Onlinebetalingen

Wanneer u online betaalt, wordt u doorgestuurd naar een beveiligde webpagina waar u uw betaalkaartgegevens invult.

Alle betalingen worden verwerkt door het platform van onze vertrouwde partner en worden gevalideerd volgens de hoogste standaarden voor het beveiligen van kaartgegevens. We verwerken of bewaren geen betaalkaartgegevens in DFDS. Als u echter vragen hebt over de verwerking van uw betaalkaartgegevens, neemt u contact op met DFDS, waarna wij contact opnemen met onze betalingspartner.

Persoonlijk profiel

Uw persoonlijke gegevens worden ook gebruikt als u een profiel hebt gemaakt op een van de websites van DFDS. Als u een profiel hebt gemaakt bij DFDS en u hiervoor uw toestemming hebt gegeven, registreren we uw aankoop en gebruiken we deze informatie om u gerichte informatie, aanbiedingen en producten aan te bieden en om ons te helpen het profiel te beheren. Deze informatie wordt ook gebruikt om u te herkennen als u reizen boekt (ervan uitgaand dat u bent ingelogd) en om reserveringen te volgen. De informatie wordt ook gebruikt voor prijsvragen en statistieken.

Gegevensbescherming

Hoe beschermen wij uw persoonlijke gegevens?

Als u bij ons een boeking doet, maken we gebruik van veilige-serversoftware, die alle informatie versleutelt die u invoert, voordat deze naar ons wordt gestuurd. Deze versleuteling garandeert dat de informatie op de juiste wijze wordt beschermd tegen het onbevoegd onderscheppen ervan.

Hoelang bewaren wij uw persoonlijke gegevens?

De persoonlijke gegevens in de boekingsinformatie worden bewaard gedurende een periode die overeenkomt met de tijd dat er claims kunnen worden ingediend.

Als u een persoonlijk profiel registreert of u abonneert op de e-mailservice, slaan we uw persoonlijke gegevens op totdat u het profiel verwijdert of zich voor onze nieuwsbrief afmeldt. De informatie zorgt ervoor dat toekomstige boekingen gemakkelijker verlopen, aangezien wij uw persoonlijke gegevens al hebben opgeslagen.

Om er zeker van te zijn dat de informatie over onze klanten up-to-date is, vragen we u de nodige wijzigingen in uw profiel aan te brengen. Als uw profiel al 3 jaar niet is gebruikt of geactiveerd, verwijderen we dit.

Abonnement op de e-mailservice en prijsvragen

Wanneer we u een abonnement op onze e-mail- en marketingservices aanbieden, vragen we u om uw naam en e-mailadres, zodat we u onze e-mailnieuwsbrief kunnen toesturen. Uw naam is niet verplicht om u te abonneren op onze e-mailservice. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden door op de koppeling Afmelden in de nieuwsbrief te klikken. Als u meedoet aan een prijsvraag of profiteert van andere promotieacties, kunnen we vragen om uw naam, adres en e-mailadres zodat we de prijsvraag kunnen beheren en de winnaars op de hoogte kunnen stellen.

Ons gebruik van cookies

DFDS maakt gebruik van cookies op de websites en in het reserveringssysteem om consistentie tijdens het reserveringsproces te garanderen.

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op de harde schijf van uw computer. Ga voor meer informatie naar: Cookiebeleid.

Mobiele toepassingen

DFDS onderhoudt verschillende mobiele toepassingen (apps) om de ervaringen van onze klanten te verbeteren. Voor personen die onze apps gebruiken, gelden dezelfde restricties die worden beschreven in dit privacybeleid. Onze apps maken gebruik van anonieme traceringssoftware, namelijk Google Analytics en Firebase, om het gebruik van onze apps te meten en we verzamelen alleen persoonlijke gegevens voor zover nodig voor de functies van de desbetreffende app (zoals uw locatie in de wereld op een bepaald moment). Alle gegevens die via onze apps over u worden verzameld, worden alleen door DFDS gebruikt en worden niet gedeeld met derden, behalve de bovengenoemde tools.

Maakt DFDS verzamelde gegevens openbaar voor derden?

Persoonlijke gegevens worden intern gedeeld binnen de organisatie van DFDS, omdat we hetzelfde boekingssysteem hebben. We hebben interne beleidsregels en overeenkomsten waarmee een geschikt beschermingsniveau wordt gegarandeerd, ongeacht waar uw informatie zich binnen DFDS bevindt. 

We zullen geen persoonlijk identificeerbare informatie over onze bezoekers of klanten overdragen aan een derde partij, behalve in de volgende gevallen:

  • Dienstverleners en adviseurs die we gebruiken om bepaalde diensten te verlenen, zoals hotels en activiteitenaanbieders, die uw reisreserveringen uitvoeren. In dergelijke gevallen zijn de leveranciers individuele verwerkingsverantwoordelijken;
  • Als we wettelijk verplicht zijn om dat te doen;
  • DFDS kan geaggregeerde statistieken over onze klanten, verkoop, verkeerspatronen, lidmaatschappen van klantenkaarten en gerelateerde site-informatie verstrekken aan externe partners;
  • Daarnaast kan DFDS informatie over onze klanten verstrekken aan derden die namens ons diensten of functies leveren, waaronder verwerking van betaalkaarten, bedrijfsanalyses, klantenservice, marketing of distributie van enquêtes;
  • We kunnen ook derden machtigen om namens ons informatie te verzamelen, inclusief indien nodig om de functies van onze website te beheren of om de levering van onlineadvertenties die zijn afgestemd op uw interesses, te vergemakkelijken;
  • Als we eigendommen of veiligheid van DFDS, de werknemers en anderen verkopen of als we een deel van een bedrijf of activa verkopen of liquideren.

Een dergelijke uitwisseling zal in overeenstemming zijn met de wetgeving inzake gegevensbescherming en alleen met betrouwbare derden.

Wij streven er altijd naar om u duidelijk te informeren over het gebruik en de mogelijke openbaarmaking van uw gegevens wanneer dergelijke gegevens worden verkregen. Als het niet praktisch is om dit te doen op het moment van verzamelen, zullen we u zo snel mogelijk informeren, tenzij er een legitieme reden is om dit niet te doen, bijvoorbeeld als dit noodzakelijk is om een misdrijf te voorkomen of op te sporen of waar dit anderszins wettelijk is toegestaan.

Beveiliging en veiligheid aan boord

Na een grondig onderzoek kunnen de namen van ongewenste passagiers op een interne lijst worden gezet, om te voorkomen dat deze passagiers bij ons boeken en met ons reizen. Dit kan alleen als de kapitein van het vaartuig reden heeft om aan te nemen dat de passagiers een veiligheidsrisico vormen volgens de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de reis. Passagiers worden beschouwd als een veiligheidsrisico als zij zichzelf, een vaartuig, de bemanning of andere passagiers in gevaar hebben gebracht, als hun gedrag tijdens een vorige reis ongepast is geweest of als zij hebben nagelaten veiligheidsrichtlijnen en -vereisten op te volgen. DFDS zal de passagier van deze registratie op de hoogte stellen en de benodigde persoonlijke gegevens van de uitgesloten passagiers registreren om te voorkomen dat passagiers die worden beschouwd als veiligheidsrisico, gedurende een bepaalde periode reizen kunnen boeken op onze passagiersschepen. De informatie wordt niet langer bewaard dan nodig.

Uw toestemming

Door gebruik te maken van de DFDS-website, stemt u erin toe dat deze informatie door DFDS wordt verzameld en gebruikt via de hierboven beschreven methoden. Als ons Privacybeleid wordt gewijzigd, zullen we de relevante wijzigingen hier aanbrengen, zodat u altijd op de hoogte bent van de informatie die wij verzamelen, hoe wij deze gebruiken en onder welke omstandigheden deze kan worden vrijgegeven.

Wilt u meer informatie over uw gegevens?

U mag altijd contact met ons opnemen over de gegevens die we hebben geregistreerd en om een beschrijving vragen van de persoonlijke gegevens die we hebben verzameld en verwerkt en de typen ontvangers (aan wie DFDS deze gegevens openbaar maakt of zou kunnen maken).

U kunt ook contact met ons opnemen als u wilt dat wij onjuiste gegevens corrigeren, wissen of blokkeren. DFDS probeert geldige verzoeken altijd zo snel mogelijk te beantwoorden.

Als u wilt dat wij uw gegevens wissen, vult u het __formulier in. __

Verzoeken of vragen kunt u sturen naar privacy@dfds.com

Als u zich hebt aangemeld voor onze e-mailnieuwsbrief, kunt u zich altijd afmelden via de koppeling in de nieuwsbrief of door contact op te nemen met DFDS op het bovenstaande e-mailadres.

Customer Request form

+

Verwerkingsverantwoordelijke:

DFDS A/S

Adres: Marmorvej 18, DK-2100 Kopenhagen, Denemarken

CVR: 14 19 47 11

Tel.: +45 33 42 33 42

Contactgegevens

Als u vragen hebt over dit privacybeleid of als u inzage wilt in de persoonlijke gegevens die wij van u bewaren, kunt u contact met ons opnemen op privacy@dfds.com.

Als u liever contact opneemt met uw lokale callcenter, kan dit natuurlijk ook. Zij zullen u dan verder helpen met uw vragen.

Je kunt ook contact opnemen met de lokale vertegenwoordiger van de nationale gegevensbeschermingsautoriteiten. Download de PDF om het juiste kantoor te vinden.

Als u een klacht hebt

Als u een klacht wilt indienen, kunt u deze naar het volgende adres sturen: Datatilsynet, Borgergade 28 (5), 1300 København K, Denemarken.

Waarom verzamelen we persoonlijke gegevens en hoe gebruiken we deze?

Registratie van de gegevens is noodzakelijk om een overeenkomst (boeking) met ons aan te gaan en om u serviceberichten te sturen over de boeking. Daarnaast is DFDS volgens de wet verplicht om de identiteit van onze passagiers te registreren en om deze informatie over te dragen aan de bevoegde autoriteiten.

Daarom vragen we naar naam, geslacht, geboortedatum of leeftijd, adres, e-mailadres, kentekennummer (indien van toepassing). Het paspoortnummer kan worden geregistreerd wanneer u uw boeking reserveert of wanneer u bij de terminal incheckt om uw identiteit vast te stellen. We vragen om uw telefoonnummer zodat we u snel kunnen bereiken als er problemen zijn met uw boeking. Indien deze vrijwillig door iemand wordt opgegeven, verzamelen we ook informatie over de behoefte aan speciale zorg of ondersteuning bij noodgevallen.

Daarnaast gebruiken we de informatie die we verkrijgen in samenhang met uw boekingen en aankopen aan boord van onze schepen om statistieken te verzamelen die we gebruiken om onze diensten te verbeteren. We kunnen u vragen uw boardingpas te laten zien wanneer u aan boord een aankoop doet. Deze informatie wordt uitsluitend voor statistische doeleinden gebruikt. U hebt het recht om bij het shoppen aan boord te weigeren uw boardingpas te laten zien. Als u liever hebt dat we uw reserveringsgegevens niet in onze statistieken gebruiken, kunt u gerust contact met ons opnemen en ons dit laten weten.

Als u telefonisch hebt geboekt, bewaren we in bepaalde landen belgegevens gedurende maximaal één jaar vanwege de documentatieplicht.